Wales maandag dag 2

12 juni 2023 - Dolgellau, Verenigd Koninkrijk

Vandaag eerst snelste route naar de Morgan fabriek. Erik had hier een rondleiding geregeld om 11 uur. Dit natuurlijk na een goed Engels ontbijt. Voor mij "eggs benedict"

Ik zeg wel fabriek maar als je daar rondloopt heb je wel de indruk dat daar de tijd heeft stil gestaan. Ik zag gereedschap dat ik vroeger op de ambachtsschool nog moderner had. Ik voeg een filmpje bij waar ze een spatbord rond maken. Efficiënt werken kennen ze niet. Volgens de gids gaat om het gevoel, ook voor de kandidaat kopers. Ze verkopen ongeveer 800 auto's per jaar over de hele wereld, de meeste in Europa.

Alles wordt met de hand gemaakt en in elkaar gezet. Eén man zet bijvoorbeeld de hele onderkant in elkaar. In een andere hal worden de houten body's op maat gemaakt/geschaafd.

Na deze leuke, leerzame rondleiding verder binnendoor gegaan naar Snowdonia. Ingeboekt in de Royal Ship Hotel.

Morgen weer meer. Foto's duurt even om in te laden

De groeten van ons, de Walesbende

1. Ad Jansen:
    12 juni 2023
    Leuk zo'n Morgan.
    Conservering van het hout nog met carbolineum en het onderstel met koolteer?
  2. Jos van Burg:
    12 juni 2023
    Het hout met iets, ik weet niet wat. Het frame is van aluminium
  3. Piet Pellicaan:
    13 juni 2023
    Mooi dat ambachtelijk werk. Gelukkig is de tijd verder in het VK niet stil blijven staan.🙃