Saksen 3

1 september 2019 - Oberwiesenthal, Duitsland

Nadat  het formidabele bedrag van €100 dwz 25 pppn hadden afgetikt, vertrokken naar Oberwiesenthal. Het hotel  was niet echt top, maar voor € 25 incl ontbijt gaan we niet zeuren.

De Navi ingesteld op alternatieve route,  dus een beetje binnendoor gesukkeld.  We hadden alle tijd .

Er is nog een foto en een filmpje bijgevoegd van de reden waarom we ook alweer NIET met de motor zijn gegaan.

Onderweg kwamen ook nog wat van lokale producten tegen.  Hop, broodnodig voor mijn biertje. En Hennepteelt , voor mij niet nodig daar ik niet rook.  Weliswaar hennepvezelplanten, maar alleen een kenner ziet het verschil.

Een leuke muurschildering bij een brandweergarage , weer eens wat anders dan het standaardwerk.

Niet alles is puik  in voormalig DDR maar de wegen zijn goed in orde. Een enkel dorpje heeft de traditionele klinkers, maar dat haalt de snelheid er wel uit.

Het hotel in Oberwiesenthal is goed in orde. Alles incl. Ook de alcohol.

Bis morgen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marlie Cuijpers:
    1 september 2019
    Mooie omgeving. Leuke foto's, veel plezier👍
  2. Piet Pellicaan:
    1 september 2019
    Klinkt goed Jos. Maar de oostkant heeft nog steeds "iets" in te halen. Veel plezier.👍
  3. Jan en Elly:
    Hoi Anjo en Jos.
    We hebben de afgelopen dagen met jullie meegereisd.
    Indrukwekkend en ook ontspannend al die mooie foto's
    Begrijp dat jullie blij waren met de auto.
    Maar na regen komt zonneschijn.
    Nog fijne dagen. groetjes Jan en Elly
  4. Bram Marcusse:
    2 september 2019
    Leuk en wederom indrukwekkend om jullie verhalen te lezen. Misschien kunnen we een ons bekende reisorganisator op een idee brengen............Veel plezier samen!
  5. Jan Labruyere:
    2 september 2019
    Hallo Jos en Anjo. Jullie verslagen roepen veel herinneringen op. Ik hoop dat jullie ook nog in contact komen met de lokale bevolking. Je ontmoet daar werkelijk andere Duitsers dan in het westen. Toen we in 1990 voor het eerst in de DDR kwamen waren er hoofdzakelijk twee soorten wegen: kinderkopjes of betonplaten. Na iedere reis was er wel een fuseekogel of een stuurkogel kapot. Het westen heeft veel geïnvesteerd in de infrastructuur, maar jammer dat ze niet meer/beter geïnvesteerd hebben in werkgelegenheid voor de jongere generatie. Die zijn namelijk massaal naar het westen getrokken. Het is oorspronkelijk een mooi deel van Duitsland wat door het communisme in 1989 verworden was tot een failliete, uitgewoonde boedel. Maar je kunt er een klik mee krijgen die blijvend is...... Geniet van jullie vakantie.ik zie uit naar jullie volgende verslag.
  6. Riny &Lineke:
    2 september 2019
    Leuk om jullie zo te volgen met de foto's erbij !