Saksen 4

2 september 2019 - Oberwiesenthal, Duitsland

Vandaag eerst een stadswandeling gemaakt met een gids. Hierbij zijn  we niet veel wijzer geworden van de stad.  De gids vertelde veel over belangrijke mensen in de skigeschiedenis, maar er is over de gebouwen in deze stad kennelijk niet veel bijzonders mee te delen.

Voor ons dan wel weer een leuk weetje. De schlittschuhlaufer  Sven Kramer heeft hier getraind en ze verbaasden zich over zijn snelheid. Ze had hem eerst niet herkend.

Tijdens het vertellen nog een kolibrievlinder gefotografeerd. Een mooi zoekplaatje.

's-Middags zijn we naar Annaberg-Buchholz gegaan hier staat een kerk die gespaard is gebleven voor de beeldenstorm. Je mocht er geen foto's nemen. Maar daar storen we ons niet aan natuurlijk.  Flits uit en klikken maar.

EN.. natuurlijk een kaarsje opgestoken. Bij uitgang/ingang stond een héél grote kist voor donaties. Wel een beetje te veel van het goede. 😉 het kaarsje wel betaald natuurlijk

Ook de daarbij horende toren beklommen.  Deze is na een brand gerestaureerd en is ook nu, al een paar eeuwen, nog bewoond. De bovenste etages zijn door een gezin in gebruik. De vrouw int tevens de entree als je boven bent.

Aan buitenkant zagen we een koord hangen. Dit bleek het haar te zijn van Rapunzel. Voor de niet kenners onder ons; 'Rapunzel was door de heks opgesloten in een toren . Een mooie prins werd bekoord door haar zang en hij is door haar lange haar naar boven kunnen klimmen. Kortom van het één kwam het ander en ze leefden nog lang en gelukkig.

KEN JE KLASSIEKERS.

Het was het dagje wel weer.

1. Trees:
    3 september 2019
    Die kolibrie vlinders zijn hier ook. Prachtig om te zien.