Noorwegen dag 5 vrijdag

11 augustus 2023 - Stavanger, Noorwegen

Deze dag gunstig begonnen, lekker weer. Op weg naar Stavanger.  Mooie omgeving , schitterende vergezichten. Was een behoorlijke rit, qua afstand.

Een aantal leuke opnames gemaakt.  Ook filmpjes.

Natuurlijk verliep de reis niet als gepland.  Onderweg kwamen we een aantal geelgekleurde borden tegen en die waren niet van Mac Donalds. Nee, de weg die wilden gaan was afgesloten.

Een alternatief gekozen. Een locale meneer vertelde ons om te keren en om te rijden, wat een uur meer tijd koste.  Dan klagen we bij ons als de Haringvlietbrug wordt afgesloten. Dat is wel een kwartier omrijden!!

Maar we hebben vakantie en alle tijd. Nadeel is wel dat we nu over tolwegen moeten en een boot moeten nemen. Dat kost dan ook weer 78 kronen.(voor de boot)  De tolwegen zien we achteraf. Ons kenteken wordt gefotografeerd en de rekening opgestuurd. Ben benieuwd.

Die boot was wel weer interessant, omdat deze elektrisch was, met waterstof. Kunnen wij nog wat van leren.

Onderweg nog een gevalletje " Ik ga verhuizen en neem mee, .......mijn woning".

Op de route onnoemelijk veel tunnels. Korte, lange, wel of niet verlicht, voorzien van kunstige lichtversiering.

Oh ja. Als je van plan bent om je lam te zuipen moet je wel een jas met diepe zakken aandoen. Een pilsje tik je af voor €10.  Wij namen bij de maaltijd 2 x mineraal water wat ons €10,76 koste.

Ons hotel in Stavanger is supermodern gekoppeld aan een ijshockeystadion. Het was heel druk want er was een belangrijk toernooi.   We zitten op de 7e verdieping.

Vennlig hilsen,

van Jos en Anjo

1. Mineke:
    11 augustus 2023
    Mooie foto’s en mooi weer, fijn!
  2. Eric:
    11 augustus 2023
    Prachtige plaatjes en mooi weer zo te zien!
  3. Gesina en Ad:
    11 augustus 2023
    Jullie hebben daar in het westen van Noorwegen nog duidelijk te maken met de effecten van Hans. Maar veerponten en tunnels vind ik juist de charme van het westen van Noorwegen. De weg stopt gewoon en als je verder wilt neem je de veerpont.
    Fijne reis verder en voor dat biertje moet je gewoon sparen.
  4. Heleen:
    11 augustus 2023
    Het zullen jullie laatste tunnels en veerponten niet zijn in Noorwegen. Maar het blijft mooi om daar te rijden. Veel plezier nog. Tip: meestal staat er gewoon kraanwater klaar wat je pakken bij het eten....for free🤪