Noorwegen dag 5 vrijdag

11 augustus 2023 - Stavanger, Noorwegen

Deze dag gunstig begonnen, lekker weer. Op weg naar Stavanger.  Mooie omgeving , schitterende vergezichten. Was een behoorlijke rit, qua afstand.

Een aantal leuke opnames gemaakt.  Ook filmpjes.

Natuurlijk verliep de reis niet als gepland.  Onderweg kwamen we een aantal geelgekleurde borden tegen en die waren niet van Mac Donalds. Nee, de weg die wilden gaan was afgesloten.

Een alternatief gekozen. Een locale meneer vertelde ons om te keren en om te rijden, wat een uur meer tijd koste.  Dan klagen we bij ons als de Haringvlietbrug wordt afgesloten. Dat is wel een kwartier omrijden!!

Maar we hebben vakantie en alle tijd. Nadeel is wel dat we nu over tolwegen moeten en een boot moeten nemen. Dat kost dan ook weer 78 kronen.(voor de boot)  De tolwegen zien we achteraf. Ons kenteken wordt gefotografeerd en de rekening opgestuurd. Ben benieuwd.

Die boot was wel weer interessant, omdat deze elektrisch was, met waterstof. Kunnen wij nog wat van leren.

Onderweg nog een gevalletje " Ik ga verhuizen en neem mee, .......mijn woning".

Op de route onnoemelijk veel tunnels. Korte, lange, wel of niet verlicht, voorzien van kunstige lichtversiering.

Oh ja. Als je van plan bent om je lam te zuipen moet je wel een jas met diepe zakken aandoen. Een pilsje tik je af voor €10.  Wij namen bij de maaltijd 2 x mineraal water wat ons €10,76 koste.

Ons hotel in Stavanger is supermodern gekoppeld aan een ijshockeystadion. Het was heel druk want er was een belangrijk toernooi.   We zitten op de 7e verdieping.