Noorwegen dag 4 donderdag

10 augustus 2023 - Ulefoss, Noorwegen

We zijn begonnen. De boottocht is voorspoedig gegaan. Om 03 uur vannacht in het geboekte hotel aangekomen. Na een korte nachtrust om 9 uur aan het uitgebreide ontbijt.

Stikke mooi weer.

Een bezoek gebracht aan  de Staafkerk in het dorpje Heddal. Dit is één van de bekendste en interessantste bezienswaardigheden in de provincie Telemark. Dat komt omdat de staafkerk van Heddal de grootste is van Noorwegen. De indrukwekkende constructie werd opgetrokken in de 13e eeuw en wordt tot de dag van vandaag nog steeds gebruikt als kerk.

Anjo had in de loop van de dag wel wat te kwaad en moest even de binnenkant van haar ogen bekijken.

Ik vond dat mijn telefoon aan beademing moest en gebruikte hiervoor de usb van de auto. Kwam ik er tot mijn grote verbazing 🫢 achter dat je de navigatie van de telefoon kon koppelen aan de Renault.  Natuurlijk nooit een handleiding gelezen, nergens voor nodig😵‍💫🤪    Maps is uitgebreider dan de tomtom van de auto. Nu dus snelweg en tolweg vermijden ingesteld.

Hele mooie weggetjes tegengekomen, ook nog zonder asfalt.

Weer ongeschonden in het hotel Vrådal aangekomen.

Er staan een paar filmpjes bij VIDEO'S.

Til I morgen.

1. Piet Pellicaan:
    10 augustus 2023
    Fijn dat jullie nu de route op kunnen pakken.👍
  2. Adriënne:
    10 augustus 2023
    Top dat vakantiegevoel nu echt kan beginnen. Mooie plaatjes! Goede reis verder.
  3. Heleen:
    10 augustus 2023
    Wij waren dinsdag bij de staafkerk in Heddal! Met iets andere weersomstandigheden😉
    Geniet van het mooie Noorwegen!
  4. Ad Jansen:
    10 augustus 2023
    Mooi begin van je ontdekkingsreis in Noorwegen. Ook in de Renault kennelijk. Misschien vind je nog een stopcontact voor je stekkerblok in de auto.
    Veel plezier.👍
  5. Theo Jonkheijm:
    10 augustus 2023
    Een mooie reis zo te lezen en blijkbaar leerzaam😜. Geniet er nog van.👌👌👌
  6. Joke van den Houten:
    10 augustus 2023
    De vakantie is nu toch echt begonnen.
  7. Ineke Meeuwse:
    10 augustus 2023
    Gelukkig kunnen jullie nu toch de mooie natuur en de schoonheid van Noorwegen zien!
  8. Mineke:
    10 augustus 2023
    Prachtig die kerk, heel bijzonder 👌
  9. Jan en Elly:
    10 augustus 2023
    Fijn dat jullie vakantie nu echt kan beginnen met goed weer.
    Wat een ervaring om zo je reis te beginnen.
    Hoop dat de rest van de vakantie voorspoedig verloopt.Veel plezier.
  10. Eric:
    11 augustus 2023
    Gelukkig zijn de omstandigheden verbeterd. Het genieten is begonnen. En die powernap van Anjo is te begrijpen na zo'n inspannende heenreis.
  11. Sacco:
    11 augustus 2023
    Mooi daar Jos. Je brengt ons op een idee. Vooralsnog blijven we nu in Denemarken. Eens kijken of die oude Renault van mij dat ook doet op de navigatie.