Noorwegen dag 9 dinsdag

15 augustus 2023 - Oslo kommune, Noorwegen

Vandaag vanuit Ulvik richting Oslo.  De rit ging door het Nationaal park Hardangervidda en is de grootste  hoogvlakte van Europa.   Het ligt op een hoogte van 1200-1400 meter. Jammer dat het een regenachtige dag was. Ik heb de zelfgemaakte foto's bijgevoegd.   Ik had die van Wikipedia kunnen plukken, maar dat is niet echt.  We hebben de weidsheid van de hoogvlakte wel ervaren.

Onderweg, ergens in het midden van nergens,( vertaling van in the middle of nowhere) kwamen we een laadpark van Tesla tegen. Ook drie andere laadpalen, voor degene niet kunnen of willen laden via tesla.  Ook onder het hotel in Oslo waar we nu verblijven zijn in de parkeerkelder 22 laadstations.

Elektrisch rijden is hier in Noorwegen veel verder dan bij ons, toch ook niet het suffertje van de klas.  Als je elektrisch rijdt mag je gebruik maken van bus/taxi baan.

Overal kwamen traditionele boeren schuren tegen. Rood van kleur en soms van onbewerkt hout. De laatste zijn nog in gebruik bij de boer. Die mooi opgeknapte zijn, vermoedelijk, voor de verhuur.

Onderweg nog wel gezien dat het water bij Drammen nog erg hoog stond. Hier geen last gehad van wegafzetting. Als we vanaf de noordzijde waren gekomen was dat anders geweest. Zie kaartje.

Ha det så lenge.

Jos en Anjo

1. Heleen:
    15 augustus 2023
    Hoe lang blijven jullie in Oslo? Het Vigelandparken is een echte aanrader om te bezoeken hoor!
    Jullie racen er wel doorheen zeg!
    Groetjes en nog veel plezier!
  2. Jos van Burg:
    15 augustus 2023
    Morgen een hele dag. En mogelijk donderdagmorgen nog
  3. Marjanne:
    15 augustus 2023
    Van het elektrisch rijden en opladen kunnen we hier nog wel wat van leren dus.
    Ondanks het regenachtige weer kunnen we toch wel een goed beeld krijgen van de Hardangervidda. Altijd mooi!
    De accomodaties zien er ook allemaal goed uit!
  4. Marjanne:
    15 augustus 2023
    Vigelandparken is inderdaad heel mooi!
    Dus .....als je de kans hebt ... zeker doen.
  5. Jos van Burg:
    Doen we
  6. Piet Pellicaan:
    15 augustus 2023
    Mooi Jos en Anjo. Moeten we toch nog aan de Tesla Jos, die zijn dus overal en heb maar 1 pasje nodig.🤔😀
  7. Eric:
    15 augustus 2023
    En toch vind ik die Volvo veel mooier dan zo'n gladgestreken Tesla ei......
  8. Jos van Burg:
    Ik ga voor een BMW.
  9. Jan:
    15 augustus 2023
    Ik koop de laatste fossiel aangedreven auto welke wordt aangeboden. Veel te bang voor brand hihi
  10. Ad Jansen:
    15 augustus 2023
    Sneeuw al helemaal weg op de Hardangervidda?
    Maandje terug lag er nog wel wat.
    Je video is langer dan je denkt. Kijk zelf maar.😅