Noorwegen dag 3 woensdag

9 augustus 2023 - Hjørring, Denemarken

Het begint een soap te worden.  In de loop van de morgen kregen we een telefoontje van de anwb dat er een nachtboot voor ons was. Wij weer aangeven dat dat onze voorkeur niet had. Oh? Dat was niet bekend , ondanks dat we het al hadden aangegeven.

Hij ging verder zoeken en zou ons terugbellen.  Na een paar uur een voicemail. Al krakend kwam er door dat het niet mogelijk was om morgen een overtocht te boeken.    Dus maar weer eens het alarmnummer van de ANWB gebeld.   Zij weer kijken in het systeem.  Weer navragen,  inderdaad er zou een nachtboot geboekt zijn, maar...... we moesten zelf een hotel in Larvik, Noorwegen boeken,  omdat ze zelf geen hotels hadden in Larvik. NEE, WIJ OOK NIET!!!!@#%&.

Maar goed,  wij gebeld naar een hotel in Larvik of het mogelijk was om midden in de nacht aan te komen. Was goed,  aanvraag per mail, en een bevestiging gekregen.

Gisteren uit eten.  Wij, boertjes van buuten,  vroegen ons af, waar is het bestek.  Nou daar.

Tussendoor nog even naar de kust gereden en de storm Hans daar aanschouwt. Toch wel windkracht 7.  Zie video.

Kleine vissersbootjes. Daar kijken ze in Zierikzee op neer. Ja, om kreeften te vissen, maar niet om de Noorzee op te gaan.

Aparte molens hebben ze hier.

Natuurlijk ook nog een kerk bekeken.  Keurig onderhouden en gepoetst.

Uiteindelijk een bevestiging over de nachtboot gekregen. Hopelijk brengt die ons heel naar de overkant.

We wachten af.   U hoort nog van ons. Hopen we.

Jos en Anjo

1. Mineke:
    9 augustus 2023
    Het heeft wel iets om die woeste zee te zien maar daar hebben jullie niet voor gekozen denk ik
  2. Ad Jansen:
    9 augustus 2023
    Dit wordt een vakantie om nooit te vergeten.
    Je moet er wel wat voor over hebben om in het mooie Noorwegen te komen. Toitoi Anjo en Jos
  3. Gerard Krakeel:
    9 augustus 2023
    Gaan ze met die roeiboten de open zee op ?
    Het wordt wel een belevenis om nooit te vergeten.
    O ja, het bestek ligt in de la (onder de tafel) 🤣
  4. Ineke Meeuwse:
    9 augustus 2023
    Hopelijk gaat jullie reis verder zonder problemen.
  5. Bram Marcusse:
    10 augustus 2023
    Jullie boek wordt een bestseller.............Houd de moed er in!
  6. Gertjan:
    10 augustus 2023
    Nou luitjes, het is wel een avontuurlijke reis met hindernissen. Zorg wel dat je weer op tijd terug bent voor september Jos !