Noorwegen dag 2 dinsdag

8 augustus 2023 - Hjørring, Denemarken

Vandaag volle goede moed naar het noorden van Denemarken gereden.  Het begon zeer zonnig.

Onderweg eerst Århus aangedaan.   Ook daar hebben ze betaald parkeren, een automaat niet te bekennen. Wel kun elektronisch betalen.  Dus in mijn beste Deens een app geïnstalleerd en warempel het lukte.  Achteraf bleek dat we voor €1.06 voor 2.5 uur hebben betaald.

Ze hebben hier ook weer, voor ons, afwijkende voetgangerslichten. Mannetjes met een bijl.

In de stad was ook een oud centrum wat te bezichtigen was. Daar aangekomen bleek dat de entree €27 pp was. De snelle rekenaars onder ons weten nu dat dat dus €54 voor ons tweeën was, wat te gortig voor ons Zeeuwen is, mede omdat we daar maar een uurtje zouden kunnen zijn, gezien ons schema. En oude  muk hebben we in Zierikzee ook genoeg.

Op weg naar Hjørring , ons hotel voordat we morgen naar Noorwegen zouden!!!!!! varen, werd het weer al wat minder aangenaam. ( video)

Ingeboekt in het hotel deelde de receptionist ons mede dat de overtocht naar Larvik was geannuleerd. Wij deinsden van schrik achteruit.  WAT NU!

De reisorganisatie gebeld, zijnde de oude vertrouwde algemene Nederlandse wielrijders bond, ook wel bekend als ANWB. Het probleem voorgelegd. Heel begripvol kregen we antwoord en het was voor haar, de juffrouw aan de andere kant van de lijn, ook een verrassing dat de boot niet meer het ruime sop koos.

Ze ging het navragen en ons terugtelefoneren. Wat ze inderdaad deed. Met de mededeling dat we nu zelf een nacht meer moesten boeken en betalen in het hotel en de boot moesten omboeken naar een andere datum. Wat gloeiende, gloeiende, gloeiende, Dit kwam wel heel raar over.😵‍💫🥵😱😡.

Maar ja, wat moet je, ze was heel volhardend.   Vol negatieve energie de boot maatschappij gebeld. Na een half uur in de wacht  vroeg de receptionist ons of het lukte,  toevallig zaten we daar vlakbij.  Uitgelegd dat we aan het proberen waren om om te boeken. Waarop hij zei dat dat niet bedoeling was, maar dat de reisorganisatie dat moest doen.

Een mevrouw van de receptie gelijk de ANWB  gebeld en alles weer op rails gezet.  WE WERDEN ONTZORGT, en zitten nu dus een nacht extra in Denemarken. En hopen dat we donderdag over kunnen.

Wel een goed hotel. Leuke inrichting.