Noorwegen, dag 1, maandag

7 augustus 2023 - Handewitt, Duitsland

Vandaag, maandag, om 09.00 uur vertrokken vanuit Zierikzee richting Denemarken.  Het was de bedoeling om een behoorlijk eind op te schieten. Dat is wel gelukt. Zonder noemenswaardige 'Stau' zijn we ongeveer 700 km verder gekomen. De totale afstand naar Hjōrring, ons hotel voordat op de boot naar Noorwegen gaan, is 1080 km.

Rond Hamburg is het altijd druk. Het is een grote haven en... Ze zijn daar volgens mij al een paar decennia aan de wegen bezig. Nieuwe viaducten, op- en afritten, verbreden. Goed voor de werkgelegenheid.

Ingeschreven in een Ibishotel  nog voor de grens met Denemarken.

Daar wat gegeten en in het hotel moeten de knie oefeningen natuurlijk ook doorgaan. Anders komen we de vakantie niet zonder pijn door. (Zie video)

Door al het gereis wijs geworden,  dus ook altijd een stekkerdoos meenemen. Kunnen meerdere opladers op één stopcontact. Je weet nooit of er genoeg stopcontacten zijn.

Onderweg kreeg onze Renault dorst, tenminste,  dat gaf zijn meter aan. Daar het prijsverschil tussen aan de snelweg en buiten de snelweg nogal aanmerkelijk is,  heeft mijn navigator een pomp opgezocht buiten de snelweg. Dat scheelt 30 cent. Het leven is al duur genoeg.

Tot morgen.

1. Eric:
    7 augustus 2023
    De start is dus vlot verlopen. Veel plezier. Hopen dat storm Hans zich een beetje gedraagt.
  2. Bram Marcusse:
    7 augustus 2023
    Heel veel plezier! Hopelijk blijft de lucht net zo blauw als op de derde foto.......
    Blijf goed op de benzinemeter letten. Je kent het gevoel van een (bijna) lege tank,
  3. Eric:
    7 augustus 2023
    Gisteren 98 octaan superbenzine getankt voor 174,8 euro per liter in de omgeving Dublin. Eén Europa...... 😉
  4. Gesina en Ad:
    Heel veel plezier !
  5. Monnie IJsebaert:
    7 augustus 2023
    Hele fijne vakantie met een mooi veilige reis en let op de snelheid. Zijn niet mals in Noorwegen.
  6. Gerard Krakeel:
    7 augustus 2023
    Geniet ervan, wij genieten mee. Alleen dat we niet mee kunnen proeven…. Friet met schnitzel gast er wel in😋.
  7. Mineke:
    7 augustus 2023
    Oef, de prijzen van de benzinepomp zijn niet mis!!
  8. Rinus en tini:
    8 augustus 2023
    Hé Jos wij ook gisteren Hamburg gepasseerd zonder problemen. Vandaag de boot van Rostock naar Trelleborg....ik hoop dat het weer jullie en ons gunstig gestemt is tijdens de overtocht.
  9. Jos van Burg:
    8 augustus 2023
    We zijn in Hjorring ons hotel voordat we morgen overvaren. Dachten we. Hier horen we dat de boot is gecanseld. 😭
  10. Marjanne:
    8 augustus 2023
    Een goed begin van de vakantie! 😊
    Beetje dobberen op de boot vandaag, denk ik....
  11. Edwin en Deja:
    8 augustus 2023
    Fijne vakantie en geniet er saampjes van👍🏖
  12. Jan en Elly:
    8 augustus 2023
    Geniet van deze mooie trip. Hopelijk werkt het weer mee.prettige voortzetting en een voorspoedige reis.
  13. Rinus en tini:
    8 augustus 2023
    Het zijn de vikkingen van vroeger niet meer hé
  14. Bert:
    8 augustus 2023
    Dat is balen hopelijk verbeterd het weer snel ,wel fijn dat je zo'n goede Nederlandse organisatie achter je hebt