Dag 5 onderweg naar Santiago

27 april 2018 - Zierikzee, Nederland

Was ik vanmorgen aan het pakken , hoor ik plots ACDC in mijn tanktas met het wonderschone liedje "Thunderstruck". Leuk wakker worden voor mijn buren. Was het mijn lieve collega Jaap K die wilde weten of ik nog wat had voor de briefing. Het was toen 07.15 uur. Gezellig gebabbeld.
Santiago in mijn navi getoetst en zien waar de trip me brengt. Verassend leuke wegen en rotspartijen.
In Spanje houden ze niet zo van vroeg opstaan want voor ik een broodje kon eten was ik al een tijdje onderweg. Maar goed, ik heb reserves genoeg. 😁 of ze werken niet vrijdag.
Vandaag erg veel lange recht stukken. Heb maar afgewisseld met af en toe een afslagje. Kwam ik mooie dorpen tegen . Het blijkt dat ooievaars hier een voorkeur hebben voor heilige plaatsen. Bij één kerk telde ik er al 6. En er waren in dat plaatsje 4 kerken.
Onderweg nog een foto gemaakt van de route voor de wandelaars naam Santiago. 10 tallen gezien. Het wordt/is druk daar. Ik heb in totaal nu 2100 km afgelegd. Ik sta nu op een erg rustige camping. Wel lekker rustig. Er staat een bord eten op. Geen idee wat ik besteld had , maar het smaakt goed. 🤗

1. Belinda:
    27 april 2018
    De plaatjes worden steeds mooier. Leuk om je te volgen Jos. Zo te lezen heb je het aardig naar je zin.
  2. Piet Pellicaan:
    27 april 2018
    En hoe zit het met de cappuccino daar?😉
  3. Bram Marcusse:
    27 april 2018
    Mooie plaatjes Jos. Jammer dat ik ze volgende week moet missen. Zoals je weet gaan we met de club van Jan op reis. Ik ben dan even uit de verbindingen. Veel plezier verder!
  4. Eric:
    27 april 2018
    Bram heeft een Walchers abonnementje. Z'n internet stopt blijkbaar bij de grens. Roaming aanzetten? 😀😀😀
  5. Jan Labruyere:
    27 april 2018
    Hallo Jos, We zullen Jaap volgende week goed in de gaten houden dat hij je niet te vroeg lastig valt! Waardering voor je mooie foto's. Heeft ook wel met de lichtval te maken, maar natuurlijk ook met met het oog van de cameraman voor mooie plekjes. Goede reis verder!
  6. Jaap:
    27 april 2018
    Inderdaad prachtige foto's volop genieten daar.Maar ik zie nooit mensen op die mooie plekken????? Dat bord eten was volgens mij rijst met uitslag. We zullen Bram volgende week wel voorlezen uit je blog. Zoek maar een rustig plekje voor je tentje dat is rustiger voor je buren.
  7. Ineke Meeuwse:
    27 april 2018
    Dat ik je bord eten zag dacht ik dat het een bord muesli was.
    Leuk om je te volgen en je verhalen te lezen. Voor morgen weer een "Goede Reis".
  8. Mineke:
    27 april 2018
    Ja, dat bord eten kan ik ook niet thuis brengen, volgens mij is het quinoa , hihihi!
    Mooie foto’s Jos 👌
  9. Joppa Bylenga-Boot:
    28 april 2018
    We genieten mee en ook morgen een fijne dag met een wat vroeger ontbijt! Ik denk ook een beetje aan Anjo!
  10. Rinus en tini:
    28 april 2018
    Tip van een ex- misdienaar , als je een steen meegenomen hebt van thuis en je laat die achter in Santiago bij dat grote kruis, laat je ook al je zonden achter als je weer vertrekt. Een kleintje zou voor jou al voldoende zijn denk ik.
  11. Eline en Joost:
    28 april 2018
    Hoi Jos, het is geweldig om je te volgen.We genieten volop van je verhalen en foto's. En dat kleine steentje had nog wel in je bagage gepast! Nog een fijne reis, en geniet van al dat moois.
  12. Riny&Lineke:
    28 april 2018
    Hoi Jos, dit is echt leuk om je zo te volgen. Goede reis verder en geniet!
  13. Ad Jansen:
    2 mei 2018
    Ook in het Zwarte Woud wordt je gevolgd hoor. We zagen je gisteravond nog rijden op de Engeland film van vorig jaar. Veel plezier in het mooie zuiden.