Dag 6 Santiago de compostella

28 april 2018 - Zierikzee, Nederland

Brrrrrrrrr. Het was koud en het bleef koud. De hele morgen niet boven de 8 gr geweest.
Gisterenavond sprak aan Duitser mij aan op de camping. Hij was benieuwd hou lang ik er over deed om de tent op te zetten en weer af te bouwen. Hij had zelf ook een GS en dit was ook wel een droom van hem. Wel nu, een half uur voor het afladen, tent opzetten en spullen verdelen in de tent zoals veldbed ed. Een uur voor het inpakken afbreken en opladen motor. Ik heb wel door dat je het beste de avond ervoor álles in gereedheid moet brengen.

'S nachts hoor je in een tent veel meer dan tussen de muren van het huis.
Zoals daar is; een gros brulkiikers gedurende 4 uren. Een stel eksters. Een industrie wat lijkt op een vetrekkend vliegtuig ( op 1000 m) een 5 tal honden dat luidruchtig een paar uur een gesprek aangaan. Kortom nu maar oordoppen ingedaan.

Santiago: je moet er geweest zijn. .wat een toestand. Je kan er over de koppen lopen. Een bezoekje aan de kerk. Kaarsje branden.denken aan je geliefden en wegwezen. Nog wel een paar vrienden opgedaan. Ze eten bijna uit je hand.
Ook wat grotere vrienden ontmoet. Een stel uit Zwitserland op een KTM en een Spanjool op een GS. De laatste gaf in een praatje te kennen dat " it is a great wis from me toe doe dat al so samtyme." , op z'n Spaans/Engels.. Ze zijn allemaal stik jaloers.

Bij de koffie, let op de prijs, nog een vriend opgedaan in een roze shirtje. Hij had gewerkt in Helmond van 61 to 90. Was 72 en kreeg nog een uitkering uit Holland van € 620 . Was zeer tevreden.

Nu op een wat luxe camping. Ik moet wassen en drogen. Mn een droger ontbreekt vaak
oh ja ik weet nu weer waarom ik niet langs de kust wil rijden. Het is hier een lange sliert van bebouwde kom. Dus constant rotondes stoplichten en 50 km/u.
HASTA LA PRÓCIMA VES

1. Anjo:
    28 april 2018
    Weer een hele belevenis, leuk hoor!
    Geniet vrolijk verder, liefs
  2. Theo Jonkheijm:
    28 april 2018
    Wat een mooie ervaring allemaal Jos. Deze reis zal je niet snel vergeten tot nu toe. Veel plezier nog.
  3. Piet Pellicaan:
    28 april 2018
    Leuk Jos. Zo kom je van alles tegen. Hoop dat je gezien de weersvoorspelling al een beetje richting Lissabon gaat. Hou hem tussen de lijnen.
  4. Mineke:
    28 april 2018
    Oh, die blaffende honden......weet er alles van! Vinden de mensen in Spanje gewoon maar geef mij maar een beleefde goed opgevoede nederlandse hond.
  5. Ron:
    28 april 2018
    leuk jos, blijven je volgen hoor. Ron&Henny
  6. Jaap Quant:
    28 april 2018
    Lekker Jos. En ja.... Het weer in die hoek is net Nederland. Als je straks kapot gaat in de woestijn van Madrid denk je nog wel terug ;) Spanje is menaha... Dus rustig aan. Geniet van het eten! En goede reis verder.
  7. Ineke Meeuwse:
    28 april 2018
    Je hebt je zaken goed voor elkaar!
    Goede reis verder
  8. Diny van den Berg:
    28 april 2018
    Leuk om te lezen Jos. Zo zie en hoor je nog eens wat.
    Fijne trip verder.
  9. Jaap:
    28 april 2018
    Je hebt een gave om te vertellen. Erg leuk om te lezen!
  10. Jan Labruyere:
    28 april 2018
    Hallo Jos, hopelijk snel wat warmer weer. Wij vertrekken maandagmorgen. Zijn ook op kou en regen ingesteld. We zullen aan je denken en het regelmatig over je hebben. We houden contact!
  11. Anton Hagen:
    28 april 2018
    Mooi om je verhalen te lezen. Binnen zes dagen in Santiago.... We deden er 28 dgn over, op de fiets. De sfeer blijft bijzonder. Alleen maar mooie herinneringen. Een aanrader is de kerkdienst op zondag wanneer ze in de kathedraal de botafumeiro (het mangrote wierookvat) door de kerk zwaaien. Goede reis!
  12. Joppa Bylenga-Boot:
    28 april 2018
    Wat beleef je ontzettend veel en elk land heeft zo zijn gewoontes.
    Jammer dat het zo koud blijft en dat hebben wij ook. Een fijne dag morgen!
  13. Nella Bij de Vaate:
    29 april 2018
    Wat is het mooi in Santiago was er ook samen met mineke. Jammer dat de klok in de kerk niet heen en weer ging.de honden ken ik blaffen graag s.nacht goede reis verder nella
  14. Inca:
    29 april 2018
    bedankt voor de tip, je hebt er weer een volger bij.Mooie trip Jos.gr Inca
  15. Gert en Els:
    29 april 2018
    We gaan je volgen Jos leuk om je verslagen te lezen heel veel plezier verder en goede reis. Gert en Els.
  16. Heleen:
    29 april 2018
    handig die link op fb. Nu kan ik je ook volgen! goede reis verder!
  17. Bert:
    29 april 2018
    geweldig deze ervaringen te lezen en op foto te bekijken geniet er elk bericht van
    goede reis verder
  18. Winfried:
    1 mei 2018
    Beste Jos,
    Heb je avonturen zojuist doorgelezen. Leuk man wat je al ziet en de ontmoetingen.
    Fijn om te zien dat je in Santiago in de Kerk bent geweest. ;) Ik wens je een hele fijne en goede reis toe. Geniet ervan!