Saksen 6

4 september 2019 - Oberwiesenthal, Duitsland

Vanuit onze verblijfplaats Oberwiesenthal rijdt een smalspoor stoomtrein naar Cranzahl. Daar zijn we ingestapt.  Een rit van een uur. Van 892 naar 654 meter. Met een hoogste snelheid van 30 km/u. Het is een enkel spoor en halfweg een stukje dubbel spoor waar de trein komende van de andere kant kan passeren.  Wel handig als je geen botsing met catastrofale gevolgen wilt krijgen.

Aan milieu eisen moet je niet denken.  Alles om de gasten te behagen. Op de terugweg hebben we gekozen voor een wagon zonder dak. Direct achter de locomotief.  Dat hebben we geweten. De roetdeeltjes zaten op onze haartjes.

We zaten daar gezellig en we zaten daar Oké.  (Willy Alfredo, wie kent hem niet.)😜

Hierna met de gondelbaan omhoog naar 1200 meter.  Daar een pauze ingelast vanwege alle vermoeiende  bezigheden.

En naar beneden met de nieuwe Fly-Line van 1550 meter lengte.

Ik dan, Anjo is de bangerik van de familie.

Deze kabelbaan gaat al slingerend tussen de bomen naar beneden. Je zit / hangt in een soort harnas aan een katrol die over een buis rolt.

Jaja,  je maakt wat mee op zo'n vakantie.

Groetjes, ook van Anjo.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Labruyere:
    4 september 2019
    Leuk Jos (een Anjo natuurlijk!) Moet volgens mij 's winters ook wel mooi zijn daar. Willen we graag nog eens doen t.z.t. Er zijn daar 's winters ook tochten met de arrenslee en paarden mogelijk. Het is daar niet zo hoog als de alpen, maar omdat het ver(der) naar het oosten ligt, zijn de winters relatief erg koud en duren lang.