Dag 17 ri Pim

9 mei 2018 - Vivaro, Italië

Door Eric werd de vraag gesteld of ik al toe was aan nieuwe banden GEZIEN MIJN RIJSTIJL. Hoe hij daar aan komt is mij een raadsel.
Nu wil het geval dat ik wel aan een nieuwe voorband toe ben, terwijl ik een nieuw set heb laten monteren voor ik wegging. Kan niet anders zijn dan een SLECHTE kwaliteit.
Ik vraag mij af of het kan claimen bij MOTOPORT. 😉
Eerst in Verona bij een dealer langs geweest. SCUSA niet in voorraad. Weer maar door, onderweg wel een dealer gevonden die er ééntje op voorraad had en die ook gelijk kon monteren.
Hele goede service. Ze begonnen direct. Ik had niet de indruk dat daar onder stress werd gewerkt. De kosten waren €150 . Daarbij inbegrepen een goed bakje koffie EN ....het wassen van de motor. Ik was blij dat ik geholpen werd.
Bij mijn eigen dealer vraagt men mij alleen maar " wanneer was je je motor weer eens Jos?"

ROUTE
Eerst door de hele morgen door stedelijk gebied op zoek naar een dealer ( niet voor dope).
Het was de bedoeling om daarna door de bergen in de richting van Provesano te gaan. Maar de luchten daar waren van zo'n donkerblauwe kleur dat ik daar van af heb gezien. Dat houdt in dat ik voornamelijk over doorgaande wegen heb gereden. Zal best wel mooi zijn, jammer dat er zoveel Italianen rijden.

Art 130
Nog even over hun rijgedrag.
Ze houden nooit eens consequent een zelfde baan aan.
Rotondes nemen bij voorkeur zo recht mogelijk, ongeacht of er iemand rechts of links naast hun rijdt.
Ze geven nooit richting aan, geeft alleen maar valse verwachtingen.
Als ze vanuit een , bijvoorbeeld uitrit, de weg op willen, zetten ze de voorkant van hun auto alvast maar op de rijbaan zodat men weet IK GA EROP.
Een doorgetrokken streep betekend dat je daar zoveel mogelijk tussen moet blijven, maar als je haast hebt dan negeer je die streep.
Motor en scooterrijders hebben helemaal geen regels. Links rechts inhalen, tegemoetkomend verkeer of niet. Geeft niets, ze wijken toch wel uit. Meestal!!!🤔

FOTO'S
Onderweg dus niet veel foto's gemaakt. Wat technische foto's van banden. Je ziet de voorband versleten tot op het bruggetje. Dat is een stukje in de groef , als die ook slijt is de band op.
Dealer foto's. Leuk voor de liefhebber, ik dus.

PIM.
Uiteindelijk aangekomen in Provesano. Dit is de plaats waar Pim Fortuyn een vakantiehuis had en waar hij is bijgezet. Op de foto's zie je zijn praalgraf en zijn woning op het pleintje.
Ik ben hier geweest met Jorien 2002. Toen waren we in Venetië op een camping. Hij is in dat jaar doodgeschoten en toen waren ze dat graf aan het bouwen. Ramptoerisme. Ik ben geen fan van hem, maar ik vraag me af wat er met hem aan het roer gebeurt zou zijn in ons landje.

CAMPING EN WEER.
In de buurt een camping gevonden. Dit slaat alles. Ik ben weer Remy en mijn plaats is een soort prieel. En dat voor €16.00
Buienradar had mij voorspeld dat het hier droog zou zijn.
Bij wie kan ik een claim indienen .

Een heel verhaal. Ik hoop dat ik jullie niet verveel.

FASTIDIOSO O NO.

1. Jan en Elly:
    9 mei 2018
    Neem je alle (haar)speldbochten niet te wild. Je hebt er nog al wat genomen, de reisverhalen te lezen. Verder een veilige reis, geniet en een gezonde en goede thuisreis.
    Oja, bij ieder bakje koffie zien wij altijd wat lekkers. Is dit wel goed of verdien je dit.????
  2. Gert en Els:
    9 mei 2018
    Nou Jos je verveelt ons niet hoor met je verhalen.
    Prachtig om je zo te volgen, veel plezier nog.
  3. Jos van Burg:
    9 mei 2018
    Een mens moet toch eten. Anders val je om.
  4. Dick en Corrie:
    9 mei 2018
    We genieten mee van je mooie en minder mooie belevingen. Goede reis verder
  5. Eric:
    9 mei 2018
    Jos, ik snap er niks van. Je voorband eerder versleten dan je achterband? Ga je tegenwoordig door de bochten als een fietser? Heb je mij in verleden ook wel eens gevraagd. 😀

Heel mooie routes trouwens. Jammer van die onberekenbare spaghetti vreters...
  6. Jan:
    9 mei 2018
    Hela Jos. Blijf aub zo schrijven vervelen doet het zeker niet👍
    zo op de foto te zien rij je veel netter dan ik van je gewend ben. Aan de zijkant zat nog genoeg rubber😜
  7. Jorien:
    9 mei 2018
    Dat ziet er inderdaad herkenbaar uit, dat graf.
    Word je het opbouwen en afbouwen van de tent toch nog niet zat?
    Slaap lekker onder je prieel!
  8. Joppa Bylenga-Boot:
    10 mei 2018
    Veel gezien en mee gemaakt in een dag, prettige reis morgen met zonneschijn.
  9. Piet Pellicaan:
    10 mei 2018
    Mooi Jos. Jammer van Rome maar idd misschien beter met al die Italianen op de weg. In oost-europa kunnen ze er trouwens ook wat van. Dus daar is het ook opletten. En de verhalen vervelen niet hoor! Zo zijn we er ook een beetje bij. Goede reis.
  10. Corrie van der Laan:
    10 mei 2018
    Wij waren met de camper in Italie en stonden voor en brug die te lag was om met de camperonder door te rijden. Al raad was om achter uit te rijden en na 1km om te draaien. Dus zo gedaan, tegen het verkeer in achteruit. Anita onze dochter moest door de achterruit kyken of alle goed ging Ze zei rij maar Pa de Italianers draaien vriendelik om onsheen. Ineeens roept zr stop Pa, daarkomt een Duitser, die blijft vlak achter ons staan en wij konden geen kant uit. Hans moest de situasie gaan verduideliken en is de Duitser ook om ons toe gereden
  11. Sacco:
    10 mei 2018
    Ha Jos, je verhalen vervelen zeker niet. Ik kijk er naar uit!
    Waar ik ook naar uitkijk is onze 5-daagde trip naar de Vogezen/ Zwarte woud. Jammer dat je er niet bij bent. Wij vertrekken zondag. Goede reis verder. bon giorno.
  12. Diny van den Berg:
    Hoi Jos,
    Nee het verveelt niet hoor.
    Leuk om te lezen.
    Veel plezier verder.
  13. Katrien:
    10 mei 2018
    Vis je naar een complimentje? Nou , die kan je krijgen hoor: ik amuseer me kostelijk, ook al weet ik totaal niets van motorrijden af. In een ver verleden reed ik op een brommertje, dat was voor mij al hard genoeg.