Fietsen langs de Maas, Sedan

10 juli 2022 - Sedan, Frankrijk

Deze laatste dag was een korte rit, 35 km.  Ik heb bij vandaag een paar foto's van gisteren bijgevoegd.  Op het centrale plein van Charleville hebben we gegeten, mooi gezellig plein. Anjo kreeg wel een heel bijzondere thee geserveerd.  Je waant je in Marokko.

Onderweg nog zomaar een begraafplaats bezocht. Ieder land zijn gewoontes. Op de grafzerken stonden ook aparte steentjes van neven en nichten en verdere aanverwanten die hun eer betoonden.

Ik moest natúúrlijk weer nieuwsgierig in zo'n grafhuisje kijken wat daar aan de muur hing. En vergat te bukken voor metalen stang die ze daar in het deurgat hadden gemetseld.  De stang heeft gewonnen. Ik gewond van het slagveld.

In Sedan logeren we in een Fort, waar ook het hotel is gelegen. Er waren daar festiviteiten aan gang waarbij ook kanonschoten te horen waren. Anjo maakte uit de kamer een filmpje en haar telefoon viel bijna uit haar handen toen schot viel. (Op video te zien)

Sedan op zondag voor de rest uitgestorven. Hele armoedige wijken ook. Afbraak panden waar niets gebeurd. Wel een boomtak uit de gevel. Buiten dat ook wel mooie gerestaureerde panden.

Morgen terugreis naar Maastricht met bagage en fietsen en weer met auto naar Zeeland.

Gr

Jos en Anjo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet Pellicaan:
    10 juli 2022
    Mooie foto's. Anjo nog niet schotvast idd. Jullie hebben een mooie tocht gemaakt. 👍
  2. Ineke Meeuwse:
    11 juli 2022
    Voor vandaag een goede thuisreis.
  3. Katrien:
    12 juli 2022
    Wat een prachtige tocht en wat een leuk blog.
    Groeten vanuit Apeldoorn !