Fietsen langs de Maas, Charleville-Mézières

9 juli 2022 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Vandaag zaterdag, mooi weer, een mooie tocht langs de Maas, met weinig puzzelstukjes.

Op dit traject is geen beroeps scheepvaart meer. Wel veel pleziermotorboten . Deze moeten wel heel vaak een sluis door, omdat er behoorlijk wat verval is. Nabij iedere stuw in de Maas is een sluis.  Als er een boot aankomt vaart hij door een detectie waarna de sluis in werking treedt. Als de boot in de sluis ligt, bedient de opvarende een  hendel en gaat de sluis verder in werking. Ik zag geen camera's in de buurt, dus ik denk dat het vol en leeg laten lopen  automatisch gaat.

Een foto en een filmpje van twee slangen op het fietspad. We weten niet of het hier haat of liefde was. Die twee gevoelens liggen soms dicht bij elkaar.

Nog wat natuuropnamen van de hand van Anjo. Dat is niet zo míjn ding.

Bij de foto van Anjo op rug met brug op de achtergrond, moet je niet denken dat ze dik is geworden rond haar middel. Dat is de wind die haar shirt laat opbollen.

Het is zaterdag dus trakteren we onszelf op koffie met een gebakje. Dat hebben we aardig in toom kunnen houden. Het eten 's avonds was al genoeg calorieën.

Op het fietspad stond een tekst die ons niet veel zei. Mogelijk mag je hier geen Nederlands meer spreken. ???

Vandaag 63 km.

Gr

Jos en Anjo

1. Ad Jansen:
    Leuk Jos.
    Tja, het verval van de Maas zullen jullie ook omhoog moeten trappen lijkt me.
    Wij trappen nog een paar dagen bij de Loire en dan weer noordwaarts.
  2. Piet Pellicaan:
    9 juli 2022
    Wederom mooie foto's Jos. Zo zie je nog eens wat. We nemen maar aan het opbollende shirt van Anjo door de wind kwam. We gaan het zien.😉
  3. Piet Pellicaan:
    9 juli 2022
    Hoi, wat een mooie week hebben jullie gehad! Heerlijk!
    groetjes Marjanne
  4. Jan en Elly:
    9 juli 2022
    Weer een mooie rit en mooie weer.
    Wordt volgende de week weer afzien thuis denken we.
    Groetjes
  5. Patrick Landman:
    9 juli 2022
    Ziet er goed uit! Lekker genieten samen!
  6. Mineke:
    9 juli 2022
    Mooie dag , ook vandaag! Compliment voor Anjo, prachtige natuur fotos en ook de combinatie van de sluizen erg mooi 👌