Fietsen langs de Maas, Namur

6 juli 2022 - Namen, België

Vandaag vol goede moed  begonnen aan de tocht van 71 km.  Om Luik uit te komen was al een avontuur op zich. Ook weer veel opbrekingen . Na ongeveer 18 km waren we de bebouwingen en industrie van Luik aan de Maas voorbij. Daarna de borden Huy en, als je mazzel had, het bordje "Ravel Meuse" gevolgd.

Voor een groot deel langs de Maas gefietst. Waarschijnlijk nog een bordje gemist, want er was een wegopbreking waar we  tegenaanliepen/fietsten en dus weer 4 km terug naar de eerste de beste  brug aan de andere zijde Maas verder.

Zo hebben we onderweg wel meer puzzelstukjes van de route opgelost,  maar dat maakt het ook wel weer avontuurlijk.

Onderweg nog een paar foto's van bijzondere/mooie objecten en gebouwen zoals

• Een reclame kraan aan de muur
  • Een gebouw waar je in het voorbijgaan een gezicht ontdekt
  • Een leuk kasteel
  • Veel industrie  voornamelijk steenafgravingen
  • Een leuk stalen ophaalbrug

Kortom, veel gezien en druk geweest met goed opletten. Want de kwaliteit van de fietspaden hier is nou niet om  te juichen.

Goed weer,  21 gr. Weinig wind

Aangekomen in Namen hadden we 82 km afgelegd.

Gr

Jos en Anjo

1. Gert en Els:
    6 juli 2022
    Dat was toch wel een pittige rit zeg. Maar jullie hebben het weer gehaald. Op naar morgen!
  2. Harry Linders:
    Mooie tocht Jos en Anjo,
    Lekker geniet samen.
  3. Eric:
    6 juli 2022
    Ziet er allemaal goed uit Jos. Je krijgt al echte fietsbenen zie ik. :-)
  4. Piet Pellicaan:
    6 juli 2022
    Pittig dagje voor jullie. Duidelijk dat er de laatste 30 ? jaar nog weinig is veranderd qua wegbewijzering en wegdek. Maar idd een leuk avontuur. Accu's goed laden en doorrrrr. Veel plezier.
  5. Mineke:
    7 juli 2022
    Flink hoor 82 km, ik doe het jullie niet achterop! Ja Jos, fietspaden zoals in Nederland zie je in weinig landen, kunnen jullie trots op zijn 👌
  6. Riny&Lineke:
    7 juli 2022
    Nou nou wat een tocht, pittig hoor.
    Nog veel fietsplezier samen!