Oktobertour woensdag

16 oktober 2019 - Bourscheid, Luxemburg

Soms probeer ik mijn reisgenoten wat cultuurbesef mee te geven.

Zoals: wisten jullie dat nagenoeg alle kerken in richting van West naar Oost staan gericht. Het koor van de kerk is meestal in het oosten omdat daar de mis wordt gehouden. Of voor niet katholieke kerk is in het oosten de kansel.      Dus zitten de kerkgangers naar het oosten gericht.    (Verschilt niet zoveel van moslims)      Ik heb een foto bijgevoegd van een kerk met mijn kompas erbij.      Sommige reisgenoten blijven ongelovig ,oftewel ze geloven "mij" niet.

Het kon natuurlijk niet uitblijven. REGEN. Vandaag maar het regenpak aangetrokken.  De temperatuur is ook gedaald naar 11 graden. Desondanks wel een een leuke tour terug naar Luxemburg.

Natuurlijk kunnen oude mannen het niet zo lang uithouden zonder sanitaire stop. Jammer weer, dat houdt zo op.

Niet alleen maar schnitzel gegeten. Ook gezond voedsel tussendoor.

Nog te vermelden dat we een parkeer boete kregen in Cochem.  10 euro. Is nog te doen.

1. Ad Jansen:
    16 oktober 2019
    Morgen alweer de laatste dag, helaas.
  2. Diny van den Berg:
    Hoi Jos,
    Sorry voor mijn late reactie.
    Hopelijk nog fijne dagen te gaan.
    gr Diny
  3. Katrien:
    16 oktober 2019
    Al weer een leuk verhaal Jos, met mooie foto's. En geestig commentaar. Je hebt talent! Ik heb daarom nog een vraag aan je als je thuis komt (ha, Ha!).
    Groetjes van Katrien