Dag 20 ri Zwarte Woud

12 mei 2018 - Badenweiler, Duitsland

VOL.
Vanmorgen ingepakt en opgetuigd. Daarna ontbeten. Heel uitgebreid en natuuuurlijk veel te veel gegeten. Ik heb de rest van de morgen niets meer tot me genomen . Ik had zelfs geen zin in een gebakje. En dat wil wat zeggen.
Gisterenavond nog een was gedraaid, was nodig, ik was door mijn pendekken heen. Dat is dan weer een voordeel van een wat duurder hotel. Wassen en drogen.

DAARISTIE
En ja hoor. Daar is hij dan. De zon , die had gisterenavond moeten schijnen
Maar ja, je kan niet álles regelen.

NAVI
Soms vervloek ik de navi, maar meestal prijs ik hem de hemel in. Vandaag heeft hij een heel mooie route binnendoor voor mij verzonnen richting het Zwarte Woud. Schitterende wegen. Afwisselend doorgaand, dan weer binnendoor smalle weggetjes. Wel bijna altijd goed asfalt. Laatste stukje had wat onderhoud nodig. Maar wat klaag ik, ik heb het reuze naar míjn zin gehad vandaag.

AÊRBEZEMS
In de middag een pauze ingelast. En daar stond een bord met de tekst " Frische Erdbeeren mit Vanilleeis und Sahne" WEET IK VEEL. Ik dacht doe eens gek en bestellen maar. Blijkt dat een ijsje te zijn. 🤔🤒

GRAPPIG
Wel grappig. Deze water spugende mannetjes zie je overal wel in deze omgeving.

Op tijd een camping gevonden. Ziet er goed uit en ze hebben bier en Flammkuchen. En het weer zit mee.

ALLES GUTE EN BIS MORGEN

1. Boukje:
    Mooie omgeving!!
    Enne die pendeks heb je die ook al binnenstebuiteen gedraaid want dan kun je er langer mee doen...
  2. Eric:
    12 mei 2018
    Hela Jos: Je kunt vanaf morgenavond aansluiten in 'Libelloup', Les Grimels 635, 88230 Ban sur Meurthe-Clefcy, 0033 329 515 895, http://www.libelloup.nl 😀
    Je rijdt wel mooie routes zo te zien. Viel spass!
  3. Jan Labruyere:
    12 mei 2018
    Hallo Jos, Als je zo dichtbij bent, mag je de oude Schauinsland Bergrennstrecke niet missen. Heeft als wegnummer L124 en loopt van Notschrei naar Freiburg. Is in de weekenden en op feestdagen gesloten i.v.m. motoroverlast. Hier werden voor 1940 wegraces gehouden. Geniet van je mooie reis en zo te zien wordt/blijft het weer nu beter!
  4. Joppa Bylenga-Boot:
    13 mei 2018
    Ik denk je hebt meer van Europa gezien dan je Vader? Goede reis morgen!
  5. Ad Jansen:
    13 mei 2018
    Mooi verhaal weer Jos. Wel twee weken te laat in het Zwarte Woud. Anders hadden we samen een biertje kunnen driinken😅Veel plezier nog.👍
  6. Anjo:
    Dat heb je als je vertaler in Zierikzee zit! 😉
  7. Willem van Leeuwen:
    14 mei 2018
    Prachtige reis Jos....Zie wel mooie plaatjes....van ijs enz, denk aan de calorieën ......