Fietsen langs de Maas, Liège

5 juli 2022 - Luik, België

Als ik verhaaltje upload duurt het even voor ik de foto's eronder kan zetten. Foto's uploaden vergt wat meer tijd. Dus als je gelijk na het binnenkomen van de mail deze opent,  zie je niet gelijk alle foto's

--------

Vandaag, dinsdag, vanuit Maastricht naar Luik gefietst.

Mooi weer, zonnig, niet te warm.

Nog een standbeeld van één van de musketiers op de foto gezet, het blijkt dat hij, d'Atangnan, daar in 1673 is omgekomen.

Onderweg nog een grenspaal op de foto gezet, bij het ontbreken van grenspolitie.  Een van de voordelen van de Europese Unie.

Na wat landelijk gefietst te hebben, een poosje langs een kanaal gefietst die naast de Maas is gegraven.  Daarna wisselend langs kanaal en weer langs de Maas.

Op een van foto's een Memorial van koning Albert. Wel een beetje buiten proporties. Maar na gedegen onderzoek, Wikipedia 😁,  blijkt dat hij in de 1e WO een koning was die bij zijn soldaten in het front bleef.

We zijn onderweg nog gestalkt door medereizigers díe de weg niet goed konden vinden. Hij noemde zichzelf een SUKKELAAR. Dit nadat ik hem had verteld dat ik via mijn telefoon kon navigeren naar de plaats van bestemming

Het centrum. Van Luik is best mooi, als je door alle wegopbrekekingen daar kan geraken. Mooie Sint Pauluskathedraal. (geen kaarsje deze keer)

Tav Piet, voor natje en droogje zorgen we.

Onder het hotel is een parkeergarage met een afgesloten fietsruimte waar de fietsen opgeladen kunnen worden. Met verdeelstekkers. Er konden max 24 opladers onder stroom.

Gr

Jos en Anjo.

P

la et staan ook een paar filmpjes bij

1. Ineke Meeuwse:
    5 juli 2022
    Mooie foto's. Wij zijn "tig jaren" geleden met een boot gevaren van Maastricht naar Luik en kwamen toen ook langs het beeld van koning Albert1, imposant!
    Voor morgen weer een mooie fietstocht naar Namen.
    groetjes Ineke
  2. Mineke:
    5 juli 2022
    Mooie route zo langs het water! Ja, die 3 musketiers zijn veel filmen van gemaakt, dus jullie kwamen langs een standbeeld van D’ Artangnan, interessant