Dag 9 ro Cordoba

1 mei 2018 - Zierikzee, Nederland

BLOEDPOMP.
Mijn (nog steeds) collega's, beweerden altijd dat als ik op mijn werk kwam ik mijn hart in de kast deed en er een bloedpomp voor in de plaats zette. Wel nu, ik heb die pomp daar toch achter gelaten. Toen ik gisteren met Anjo belde, kreeg ik zowaar een beetje te kwaad.
Nou ja... Een goed teken toch ? Dat na 49 jaar.

SPANNEND
Het is altijd een verassing om te zien of de GS er nog staat. Zo alleen op de stoep ketting aan de paal, nog een kabelslot van de Aldi aan de achterzijde. Alarm erop en hopen dat ze er afblijven.

KLEDING
Voor de niet motorrijders onder ons . Dit heb ik zoal aan bij minder dan 10 gr.

ENGELAND.??
Nou dacht ik dat die muurtjes het alleenrecht was van GB , maar hier zijn ze ook en veel.

NATUURPARK
Vandaag door natuurpark Sierta de Homachuelos gegaan. Dat is funfactor 10. E temperatuur was niet boven de 10 gr, maar dat deert een echte motorrijder niet. Dat gebied s ongeveer 100 km wegen, waarvan er geen 200 meter recht is. De banden worden dan wel goed warm . Daar tot ongeveer 12 u verbleven.

PESTEN
In dat gebied nog even een lokale motorheld op een Japanse buikschuiver zitten jennen. Hij reed me voorbij met zijn veelkleurige leren pak voorzien van kneepads en een bult op zijn rug voor de windgeleiding en net zo veelkleurige helm. Ik besloot om hem maar een poosje te volgen. Hij keek in zijn spiegel en zag dat die vervelende Hollander met zijn BMW met volle bepakking hem maar bleef volgen en zelf in bochten op hem inliep. Op een momento dado begon hij bijna buiten de lijntjes te raken en heb maar afgehaakt om ongelukken te voorkomen. Hij had vermoedelijk niet de rijopleiding gehad die ik wel met succes heb gevolgd.

OLIJVEN
Olijfbomen zo ver het oog reikt. Honderden hectares groot. Wel oppassen op de weg, want men laat nogal wat slik achter.

NOS VEMOS EN MADRID

1. Mineke:
    1 mei 2018
    Prachtig gebied Jos zo te zien op de foto’s!
    Heb je Gibraltar laten vallen?
    Wanneer denk je in Madrid aan te komen?
  2. Gesina en Ad:
    1 mei 2018
    Prachtig om zo'n hoogtoerige buikschuiver op de hielen te zitten.
  3. Ineke Meeuwse:
    1 mei 2018
    Mooie gebied Jos, wat zal je genieten!
    Weer een Goede Reis verder!
  4. Belinda:
    1 mei 2018
    Wauw, de fotos worden steeds mooier.
  5. Eline en Joost:
    1 mei 2018
    Wat laat je ons toch lekker meegenieten van je reis, het is geweldig om je te volgen!! Op naar Madrid? Doe je nicht de groeten van haar nichtje en haar aangetrouwd neefje.
  6. Joppa Bylenga-Boot:
    2 mei 2018
    Prachtige foto's, we genieten mee en een prettige zonnige reis morgen!
  7. Marcel:
    2 mei 2018
    Hoi Jos, hoor net van Anjo over je belevenissen, en ze vertelde dat ik het kon zien op je Blog. Heb nu alles gelezen en gezien. Geweldig. Geniet er nog van, en blijf je volgen.