Dag 19 Oostenrijk

11 mei 2018 - Mittelberg, Oostenrijk

HMMMM
Je kan veel zeggen over Oostenrijk, maar een van dingen die goed is is Früstück. Dat is veel en uitgebreid. Hier moest je zelf je eitje koken. Ik heb dusdanig genuttigd dat ik later bij de koffie niets heb genomen, alhoewel het bij MPREIS er altijd heel verleidelijk uitziet.
Voor €48 overnacht 2x de prijs van een camping, maar nu meer dan waard, want het heeft de hele nacht licht geregend tot 09 uur.

SKIËN
Het is dat ik mijn skies thuis heb gelaten, anders zou ik nog een stukje kunnen doen. Minpuntje is dat de liften het niet doen.

ENGEL.
Als je de borden ziet "Gib deinem Schutzengel eine Chance" wil dat zeggen, vrij vertaald "Er komen nu mooie wegen" . Maar ja, mijn Duits is niet zo best. Het zou best ook wat anders kunnen betekenen.

DRUK
Me door de drukte van StJohan in T en Wörgl moeten wurmen. Tot ik het doorhad. Heeeeel veeeel Oostenrijkers en Duitsers hebben natúúrlijk een dag vrij genomen na Hemelvaart.
WAAROM?? GA WERKEN. DOE IETS NUTTIGS. WE KUNNEN NIET ALLEMAAL MET PENSIOEN ZIJN.

SOEP
Nog iets wat ze hier goed kunnen. Goulash soep maken.

Uiteindelijk weer via de app een camping gezocht. 120 km verder. Route was verder heel aangenaam rijden. Afwisseld doorgaand en binnendoor.
Leuk. Prettig weer . Zonnetje op míjn helm.😎 MIS. Bijna op míjn bestemming gaat het weer regenen. Gasthaus gezocht, geslosschen. 2e Gasthaus gezocht, geslosschen. 👹💀☠😠. Het eerste beste hotel was voor mij goed. De motor staat in ieder geval in de afgesloten garage. HOCH UND TROCKEN

1. Jan:
    11 mei 2018
    Hela Jos, je komt wel erg in de buurt van de plaats waar we met zijn dertienen vanaf zondag verblijven😜
  2. Jorien:
    12 mei 2018
    Een goulash soep, dat eet ik ook altijd als ik in Oostenrijk ben! Weliswaar dan wél met snowboard en hoog in de bergen :)
  3. Jan Labruyere:
    12 mei 2018
    Jammer Jos dat je relatief gezien best veel regen hebt gehad tot nu toe. Hopelijk is het weer op het tweede deel van je trip wat mooier en bestendiger. Maar zulke ontbijtjes zijn natuurlijk ook niet verkeerd! V.w.b. die borden: Oostenrijk is een land dat veel voor motorrijders en motorfietsveiligheid doet. Ze voeren veel campagnes, niet anti-motor, maar juist ter bevordering van het veiligheidsbewustzijn. Leuke sites met veel info: 1000 PS en Varahannes. Overigens: Heb jij ook dat, als je zulke borden passeert, je altijd direct aan je thuisfront denkt?
  4. Jos van Burg:
    12 mei 2018
    Het zet je weer even aan het denken Jan.