Dag 18 ri Dolomieten

10 mei 2018 - Mauterndorf, Oostenrijk

DROOG.
Vannacht gelukkig droog gebleven. Tent droog. En vol goede moed Italië verlaten en richting de Dolomieten. Mooi gebied om doorheen te rijden. Onderweg een meer gezien met een onwaarschijnlijk blauwe kleur. Ik denk dat aan het begin van de stroom iemand er kleurstof in doet.

TOURNANTE
In Italië heten, jawel daar istie weer, haarspeldbochten Tournanten. Tis maar dat je het weet.

TUNNEL.
Daar weten ze hier ook wel van. In alle maten en vormen. Sommige om een stuk berg door te steken, sommige om je beschermen tegen lawines.
Ook nog heel oude gezien, alhoewel dat dat eigenlijk een voetgangers brug is.
Geheel van hout en gebouwd in 1781. Let op de moer bij het smeedwerk, allemaal handwerk.

KERK
Nog even stilgestaan bij een schattig kerkje. Een heel klein kerkje met wel 6 kerkbankjes. Wel echte kleine waxinelichtjes .

NAVI.
Onderweg weer door de navi een route laten verzinnen. Leuk op weg zie ik een bord "Hochalpstrasse Grossglockner. " GLOEIENDE, GLOEIENDE, GLOEIENDE. Daar wil ik niet heen. Ik ben er 4 keer eerder overheen geweest. En... het is er nu met Hemelvaart ontzettend druk daar. Ik kwam hele kuddes Porches tegen. En Ferraris en nog wat van dat speelgoed.
Gelukkig, hij bedacht zich, geschrokken door mijn gedachten.👹😡😈.
Leuk alternatief tot hij begon te hikken en op doodlopend dal uitkwam .
Uiteindelijk maar een stukje snelweg genomen om uit de ellende te geraken.

6666.6 Dit getal verscheen op míjn teller. Dus de afgelegde km op deze ronde. Heeft niets maar dan ook niets te maken met het zoogenaamde Beest. DROOG opnieuw.
Onderweg een paar maal nattigheid gevoeld en besloten om een kamer te zoeken. Goed besluit. Het regent nu. 18.30 uur

GRUß GOTT.

1. Jan:
    10 mei 2018
    Prachtige plaat(s)jes Jos. Hier gaat m’n hart sneller van kloppen.
    Je treft het nog niet echt met het weer hè?
    Dank je wel voor het delen en fijne avond!
    Thea
  2. Mineke:
    10 mei 2018
    Wat een mooi gebied Jos waar je vandaag door heen kwam, moest aan onze jaren
    in Zwitzerland denken en ook die groet van Grus Gott.
    Iedere dag is weer een verrassing voor ons, wens je voor morgen een zonnige dag toe!
  3. Marja Fennet:
    11 mei 2018
    Je maakt een prachtige reis, mooie foto's! Jammer dat het weer je niet meezit. Veel rijplezier nog, we blijven je volgen. Voel je je niet eenzaam af en toe?