Dag 8 richting Sevilla

30 april 2018 - Zierikzee, Nederland

Wel weer eens lekker. Slapen in een normale vierkante ruimte waar je rond je bed kunt lopen. Qua slaaptijd maakt het niet veel uit.
Ik vermoed dat ze hier in Portugal wel de klok een uur verzetten in de lente, maar hun bioritme niet. 09.00 uur ontbijt. Nou ja... Ik pas me maar aan , deze keer wat later op pad.
Sterker nog. Bij de meneer van het ontbijt was het op zijn klokje 08.00 uur en bij mij op mijn tel 09.00. Toen maar even gekoekeld. Portugal valt in een andere tijdzone.😲.

SLECHTE CHAUFFEURS
Ik begrijp nu ook waarom de Portugese vrachtwagenchauffeurs zo belabbert rijden in Nederland. Hier in Portugal doen, in het algemeen, de bestuurders maar wat. Maw ze laten veel na. Geen richting aangeven, niet rechts houden, stilstaand op een autoweg om een foto te nemen. Enz. kortom rommel maar wat aan.

VOORDEEL
Het voordeel van alleen reizen is dat je zelf besluit om te pauzeren, te keren voor een fotomomentje, weer verder te gaan, weer van het uitzicht te genieten, een appeltje te eten en weer verder.

GENIETEN.
De tocht van vandaag maakt de misère van gisteren weer helemaal goed. Na een poosje doorgaande weg gaan tanken. Hierna binnendoor door schitterende natuur. Ik heb mezelf moeten dwingen om niet te veel stil te staan om van de omgeving te genieten en foto's te maken.
Een huis met een zijgevel waar wij een terras van maken.
Mooie doorkijkjes van meren.
Een gebied waar het rotsblokken heeft geregend.
Het plaatsje Vide is werkelijk schitterend. Smalle straatjes waar ik geen verbodsbord zag dus maar ingereden. 35 % helling schat ik. De mensen keken niet boos dus het zal wel mogen.
Onderweg zie ik veel parkeerplekken met zonneparasols voor de auto, dat is nog eens service.
Onderweg nog koffie met rijstevlaai. Ik wijs wat aan en het is altijd een verassing wat het deze keer weer is. Jammer genoeg lust ik alles.

Zoals jullie zien ben ik weer in Spanje.

HASTA LA PRÓXIMA VES

1. Belinda:
    30 april 2018
    Klinkt goed hoor, ben nieuwsgierig naar de andere mooie foto's.
  2. Harry Linders:
    30 april 2018
    Stik jaloers :) Mooie trip Jos, succes met vervolg van je route.

Ps, Gebak is je met de paplepel aangeleerd. :)
  3. Joppa Bylenga-Boot:
    1 mei 2018
    Dreigende luchten maar toch genieten!
  4. Bert:
    2 mei 2018
    gelukkig beter weer is alles ook veel mooier goede reis verder