Dag 7 Porto

29 april 2018 - Zierikzee, Nederland

Brrrrrrrrr. Dat blijft het. Weer een leermomentje. Als het regent moet de voortent, nou ja voortent!!, naar beneden laten. Nu was het een waterval geworden waar er een vijver in ontstond. Met gevolg doorlekken. Net niet in de woonkamer.
Gisteren de was gedaan. Ja... Het huishouden gaat gewoon door

Wat is het vandaag een @$&¥*@# 🌧🌧🌧k..te dag . Tot 14.00 u met regenkleding gereden.
Maar zo snel mogelijk zuidwaarts, daar waar het droog schijnt te zijn.
Tegen alle principes in heb ik vandaag de snelweg genomen. Binnendoor zou te veel ongemak geven met die bakken water.

Nog even Porto aangedaan. Daar willen we nog naar toe met Piet en Marjanne . Maar kort in Porto gebleven ik wilde mijn stalen ros niet zo uit het zicht laten met alles er op.wel een leuke stad met nostalgische tram. En kleurige huizen. Hele mooie boogbrug.

Onderweg nog een maaltijd genoten. Chanfana. Je kan het koekelen.
Het lijkt wel half Portugal op zondag uit eten gaat. Megadruk bij eterijen.

Ja ze bestaan nog. Florerende autohandelaren met zo te zien een grote omloopsnelheid.
Rond de wielen wat groen om het geheel wat op te fleuren. Op het aktiebord staat dat deze voertuigen worden afgeleverd met 90 maanden garantie.
Ik wil de driewieler wel. Jammer dat hij op zondag gesloten was.

In juni vorig jaar is er een rampzalige bosbrand geweest in Portugal. In dat gebied zocht ik een camping om te overnachten. Ze waren er niet en het telefoonnummer wat ik optelefoneerde gaf een aardige mevrouw in het Portugees antwoord wel nummer ik belde. JA HALLO. DAT WEET IK OOK WEL.

Plan B. Een hotel gezocht. Heel goed alternatief. Voor €30.00. Slaap ik heel comfortabel.

Dat was het weer

ATÉ A PRÓXIMA VEZ .

1. Anneke Horst:
    29 april 2018
    Leuk om je zo te volgen, nog veel plezier!
  2. Chris Wijs:
    29 april 2018
    hoi Jos, wij gaan morgenvroeg richting Zwarte Woud, we gaan je missen. goeie en vooral veilige reis verder. Groeten Chris.
  3. Jan en Elly:
    Hoi Jos.
    Het weer is hier niet veel beter dan vanmorgen bij jou.
    Gelukkig had je vanmiddag weer een zonnetje.
    Lekker slapen vannacht in je hotel.
    En weer veel reisplezier morgen.
    groetjes elly en jan
  4. Gert en Els:
    29 april 2018
    Lekker slapen in je warme bedje welterusten
  5. Belinda:
    29 april 2018
    Niet leuk wanneer het zoveel regent. Op de foto's zie ik wel blauwe lucht gelukkig. Ben benieuwd naar je volgende bestemming.
  6. Remco:
    30 april 2018
    Beetje smokkelen door in een hotel tes slapen mag best hoor Jos;-)
    Mooie reis!
  7. Piet Pellicaan:
    30 april 2018
    Hoop dat idd nu beter weer gaat krijgen.
  8. Jaap:
    30 april 2018
    Ik wil volgende keer wel mee!!!!!